Bij citymarketing gaat het om strategische keuzes maken zodat doelstellingen voor bewoners, bezoekers en bedrijven worden omgezet in voorzieningen, troeven en communicatie. CityD-WES werd samen met Supermoon aangesteld om de citymarketingstrategie voor Diest uit te werken.

De stad Diest ligt in de provincie Vlaams-Brabant, op de grens met de provincie Limburg. Een weetje-je-datje dat kan tellen: de stad met een kleine 25.000 inwoners beschikt over het hoogste aantal beschermde erfgoedsites per vierkante meter in Vlaanderen!

De stad Diest is echter veel meer dan erfgoed, daarom wordt actief ingezet op citymarketing, waarmee zowel bewoners, bezoekers als bedrijven worden bereikt.

CityD-WES werkt deze opdracht samen uit met Supermoon, waarmee we ook al in het verleden succesvolle citymarketingtrajecten hebben opgezet voor onder andere Zemst en Hoogstraten.

Door ons vooraf goed in te lezen in de beschikbare documenten waarover Diest beschikt, begrijpen we het DNA van de stad en de richting die Diest heeft uitgezet voor de komende jaren. Het is fijn te werken voor een ambitieuze stad die de doelen duidelijk voor ogen heeft. Die doelen zullen we tijdens het citymarketingtraject omzetten in acties zodat de strategie voor de verschillende doelgroepen op lange termijn gegarandeerd blijft. We werken aan een bruisende community, waarin het Diestse DNA, de lokale troeven, het samenhorigheidsgevoel en de ervaring van meerwaarde versterkt worden. We geven met andere woorden vorm aan een citymarketingverhaal dat de unieke eigenschappen van Diest op wervende wijze uitdraagt naar de buitenwereld. We creëren een sterk merk met gepast imago.

Momenteel loopt de analysefase, waarna de uitgedachte strategie de basis vormt voor een krachtig imago. Dat imago rollen we uit naar de verschillende doelgroepen via een slim en coherent communicatieplan met creatieve en efficiënte campagnes. Onderzoek en ontwikkeling van het strategisch model liggen aan de basis, maar met citymarketing gaan we acties ondernemen, campagnes visibel maken en communicatie in de praktijk brengen.

Naast communicatie via traditionele media focussen we – op vraag van de stad Diest – vooral op online communicatie. We staan Diest bij met advies en voeren concrete online campagnes uit (bijvoorbeeld via sociale media). Het marketing- en communicatieplan is hierbij de leidraad waarbij we beschikbare budgetten zo efficiënt mogelijk inzetten. We letten erop dat campagneonderdelen elkaar versterken.

Een geslaagde implementatie van een sterk merk met gepast imago!

Ook geïnteresseerd in advies van professionals voor de citymarketingstrategie in jouw stad of gemeente? Ben je op zoek naar een partner voor de uitvoering van jouw citymarketingplan? Wens je meer te weten over onze pijler citymarketing & centrummanagement? Contacteer ons voor een vrijblijvende (digitale) afspraak!

Meer weten?

We vertellen je graag wat we allemaal gedaan hebben en wat we allemaal voor jou kunnen doen. Stuur ons een bericht met jouw vraag of bel ons even op!

Contacteer ons direct:

Tel: +32 (0)473 62 20 33