Na een zomer van veel voorbereiding, brengt Zemst het citymarketingplan dat CityD-WES uitwerkte in de praktijk met de lancering van het nieuwe logo met bijbehorende huisstijl. In het citymarketingplan ontwikkelden we een nieuwe, sterke identiteit, gekoppeld aan een huisstijltraject. #BeleefZemst combineert een weekend lang verschillende activiteiten met als rode draad de nieuwe huisstijl.
Op basis van onderzoek definieerde CityD-WES een visie voor Zemst van waaruit marketingdoelstellingen werden opgemaakt. Samen met partner Supermoon werd het citymarketingplan verder uitgewerkt, inclusief de doorvertaling naar acties, de merkontwikkeling en het ontwerp van logo en huisstijl. Een echt complementair team dus dat samen van Zemst een sterk merk maakt.
In het citymarketingplan hebben we ook oog voor communicatie, content en design zodat we het merk Zemst en de stakeholders op sterke wijze met elkaar verbinden. Participatieve werkformules, co-creatie en een methodologisch merkmodel maakten deel uit van het proces.
Eén van die werkformules is een positioneringsworkshop. Om het nodige draagvlak te creëren voor het project citymarketing werden gemeentepersoneel en andere stakeholders betrokken. Alles gebeurde coronaproof: op veilige afstand, met ontsmet materiaal en met mondmasker.
Ook geïnteresseerd in citymarketing voor jouw stad of gemeente? Wens je meer te weten over CityD-WES? Contacteer ons voor een vrijblijvende (digitale) afspraak!