In oktober waren we te gast in Zemst om er workshops te begeleiden. Deze kaderen in het citymarketing- en huisstijltraject dat de gemeente opzette. Met een nieuwe, sterke identiteit zal Zemst op een mooie, herkenbare, unieke en uniforme manier communiceren. Dynamische citymarketingacties zullen de fierheid van Zemst naar buiten toe uitstralen.
Voor deze opdracht werkt CityD-WES samen met Supermoon. Een complementair team waarbij CityD-WES instaat voor onderzoek, visie, het definiëren van de marketingdoelstellingen en identiteit/merknaam en de uitwerking van het citymarketingplan. Supermoon vertaalt deze gegevens door naar acties, staat in voor merkontwikkeling, logo en baseline en ontwikkelt de huisstijl.
We maken van Zemst een sterk merk niet enkel door een gedragen, sterke en geloofwaardige identiteit te definiëren, maar ook door handvaten aan te reiken inzake communicatie, content en design die het merk Zemst en stakeholders op sterke wijze met elkaar verbindt. Hierbij zetten we in op de creatie van een ‘lovemark’, dit is een sterk merk waarbij een emotionele band wordt gecreëerd met de stakeholders. Emotie overstijgt functionele kenmerken en maakt een merk van vlees en bloed: inspirerend, aspirationeel, empathisch en gepassioneerd.
Met participatieve werkformules, co-creatie, een methodologisch merkmodel dat zijn succes bewezen heeft en een flinke portie creativiteit, durf en ambitie maken we van Zemst een sterk merk.
Eén van die werkformules is een positioneringsworkshop. Om het nodige draagvlak te creëren voor het project citymarketing werden gemeentepersoneel en andere stakeholders betrokken. Alles gebeurde coronaproof: op veilige afstand, met ontsmet materiaal en met mondmasker.
Ook geïnteresseerd in citymarketing voor jouw stad of gemeente? Contacteer ons voor een vrijblijvende (digitale) afspraak!