CityD-WES is dagelijks bezig met city improvement en research & strategy. Deze onderzoeksgebieden ondervonden in 2022 serieuze uitdagingen, maar zorgden ook voor kansen waarvan we het potentieel zien te benutten in 2023. CityD-WES staat openbare besturen, ondernemingen en organisaties graag bij om die kansen te grijpen en werkt zelf ook aan een make-over. Door onze merken CityD en DataD afzonderlijk als leading brands naar voor te schuiven, wordt het voor onze klanten nog duidelijker waarvoor we staan en waarvoor je bij ons terecht kan.

Terugblikken op 2022

Opnieuw dienden we met lede ogen te aanzien hoe 2022 niet verliep zoals gehoopt. CityD-WES is dagelijks bezig met city improvement en research & strategy. Onvoorziene economische gebeurtenissen hebben een directe impact op deze onderzoeksgebieden waardoor flexibiliteit en veerkracht nog meer dan ooit belangrijk zijn om een strategie te implementeren. Maar hoe evalueren we 2022 uiteindelijk? En nog belangrijker: wat heeft 2023 voor ons in petto?

CityD-WES Group beschikt over twee filialen (Brugge en Genk) en over een team van experts in de diverse vakgebieden, onze vijf pijlers:

In 2022 vertegenwoordigden onze projecten alle vakgebieden. Een greep uit de realisaties:

  • detailhandelsvisie voor stad Hasselt
  • commercieel ontwikkelingsschema en webobservatorium voor stad Brussel
  • horecabeleidsplan voor stad Beringen
  • beleving in Flanders Heritage Venues voor Toerisme Vlaanderen
  • herbestemming klooster Colen in Borgloon voor De Gregorio & Partners
  • gebiedsregie bedrijventerreinen voor Houthalen-Helchteren en Heusden-Zolder
  • haalbaarheidsstudies rond leisure-inrichtingen voor diverse bedrijven
  • citymarketing voor stad Diest en gemeente Oudsbergen
  • studie naar omschakeling van wegwerpluiers naar wasbare luiers in de kinderopvang voor provincie Oost-Vlaanderen en stad Gent
  • centrummanagement in Aarschot, Heist-op-den-Berg, Dilbeek, Halle, Oudenaarde, Overijse en andere steden en gemeenten
  • marktonderzoek SD Worx
  • vervolgopdracht datavalidatie voor het Integraal Milieujaarverslag (IMJV) voor de OVAM
  • onderzoek naar merkbekendheid van de internationale treinen die vanuit België vertrekken zoals de Thalys, Eurostar en ICE voor de NMBS

Vooruitkijken naar 2023

Verder liggen er natuurlijk ook nieuwe projecten op de plank voor 2023 en lopen enkele projecten over meerdere jaren:

  • inspiratieplatform voor de bedrijvige kern ‘De Vitrine’ voor VLAIO
  • MATIS-validatie + automatisering gegevens voor de OVAM
  • centrummanagement in Overijse, Lummen, Dilbeek, Halle, Heist-op-den-Berg, Peer, Tongeren, Houthalen-Helchteren, Aarschot en andere steden en gemeenten
  • consumenten- en marktonderzoek project Slimme Markten voor stad Hasselt
  • marktonderzoek rond bovenlokale sportinfrastructuur voor DVV Midwest (= Ardooie, Hooglede, Ingelmunster, Izegem, Ledegem, Lichtervelde, Meulebeke, Moorslede, Oostrozebeke, Pittem, Roeselare, Ruiselede, Staden, Tielt, Wielsbeke en Wingene)
  • Raamovereenkomst coaching handelaars en handelaarsverenigingen voor POM West-Vlaanderen & OC West
  • haalbaarheidsstudies rond leisure-inrichtingen voor diverse bedrijven
  • Collectieve leertrajecten ter versterking van de bedrijvige kern voor VLAIO
  • detailhandelsplan/centrumstudie voor gemeente Diepenbeek
  • datamodel lokale bedrijvigheid voor de stad Leuven

Al verschillende opeenvolgende jaren meten we via de Consumeter voor het Waals Commissariaat-generaal voor Toerisme hoe Belgen hun daguitstappen in Wallonië doorbrengen. We gaan na waar de dagjesmensen vandaan komen, welke hun leeftijd is, hoe hun gezin is samengesteld, welke bestemmingen ze bezoeken en wat ze er doen. Je leest er hier meer over.

Ook jouw bedrijf of organisatie kan vragen laten opnemen via de Consumeter voor een eigen marktonderzoek. Het panel van 1500 Belgen is representatief voor de volwassen Belgische bevolking (17-64 jaar) waardoor je snel en duidelijk een antwoord krijgt op hoe ‘de Belg’ over een item denkt, het merk kent of toekomstige aankopen overweegt.
Contacteer ons voor meer informatie.

CityD-WES profileert zich met de merken CityD en DataD

De CityD-WES Group zal vanaf 2023 de merken CityD en DataD naar voor schuiven als leading brands. Op die manier delen we onze activiteiten op waardoor het voor onze (toekomstige) klanten duidelijker wordt waarvoor je bij ons terecht kan. Het team van experts blijft actief over de twee merken heen, met een economische invalshoek als gemene deler.

CityD is het overkoepelend merk voor dynamic city improvement en zal vijf pijlers bevatten:

o Toerisme en Vrije Tijd
o Handel en Horeca
o Vastgoed- en gebiedsontwikkeling
o Lokale en Regionale economie
o Citymarketing en centrummanagement

DataD richt zich vooral op research of (markt)onderzoek en marktstrategie.

Hou onze website, sociale media en nieuwsbrief in de gaten voor meer informatie op korte termijn.

Ook geïnteresseerd in city improvement, research & strategy? Wens je meer te weten over onze pijlers, werking en ons team? Contacteer ons voor een vrijblijvende (digitale) afspraak!

CityD-WES Group logo

Meer weten?

We vertellen je graag wat we allemaal gedaan hebben en wat we allemaal voor jou kunnen doen. Stuur ons een bericht met jouw vraag of bel ons even op!

Contacteer ons direct:

Tel: +32 (0)473 62 20 33