Het War Heritage Institute, of kortweg WHI, telt zes sites: het Koninklijk Legermuseum (KLM) in Brussel, het Fort van Breendonk in Willebroek, de Dodengang in Diksmuide, de Commandobunker Kemmel in het Heuvelland, Bastogne Barracks in Bastenaken en Gunfire in Brasschaat.

CityD-WES werkt voor alle sites een proactieve, doeltreffende en vernieuwende marketingoplossing uit met als doel meer bezoekers aan te trekken. Het project loopt tot 2025.

Voor dit project werken we samen met onze complementaire partners Konsultra en Arrowminded. Samen werkten we een strak plan van aanpak uit waarin analyse, onderzoek, visiebepaling, strategische begeleiding, toeristische inzichten, het museaal product en natuurlijk het marketing- en communicatieplan zelf centraal staan. Een belangrijk deel van de opdracht bestaat uit de begeleiding bij de uitvoering van de acties.

Op die manier maken we van elke WHI-site een sterk merk dat we duidelijk positioneren als deel van een netwerk aan erfgoedsites. Niet enkel door een gedragen, sterke en geloofwaardige identiteit te definiëren, maar ook door per site praktische handvaten aan te reiken zodat site en potentiële bezoekers op sterke wijze met elkaar worden verbonden. We zetten in op een marketing- en communicatieplan met haalbare, aantrekkelijke en goed omschreven acties, inclusief de versterking van het museaal product, die rechtstreeks bijdragen tot de realisatie van de doelstelling, nl. meer bezoekers genereren.

Met referenties in zowel de culturele als toeristische sector zijn CityD-WES, Arrowminded en Konsultra uitstekend geplaatst om de vele troeven en uitdagingen van het WHI te analyseren en om te buigen in een vernieuwende marketingoplossing voor de volgende vijf jaar. We begrijpen de vraagstukken rondom erfgoed (referenties Flanders Heritage Venues (Toerisme Vlaanderen) en herbestemming Brouwerij Verhaeghe) en cultuur en beleving (referenties DIVA, Het Steen (business plan) Antwerpen, ICC Gent en de Wintertuin/Ursulineninstituut). Maar ook citymarketing (referenties Hoogstraten en Zemst) en toeristische communicatie (referenties Fietsvakanties, NBTC (Nederland), Logeren in Vlaanderen en Westtoer) dragen we hoog in het vaandel.

De experts van CityD-WES zullen de sites van het WHI – en overkoepelend het War Heritage Institute zelf – uitbouwen tot hét referentiepunt op vlak van geschiedenis en herinnering aan (internationale) conflicten op Belgisch grondgebied of waarbij Belgen in het buitenland betrokken waren.

Wens je meer te weten over onze pijler toerisme & leisureContacteer ons!

Meer weten?

We vertellen je graag wat we allemaal gedaan hebben en wat we allemaal voor jou kunnen doen. Stuur ons een bericht met jouw vraag of bel ons even op!

Contacteer ons direct:

Tel: +32 (0)473 62 20 33