Iedereen weet dat er geen domme vragen bestaan. Of toch?
CityD-WES heeft jarenlange ervaring met marktonderzoek en dus ook met het stellen van vragen. De antwoorden op die vragen geven ondernemers, maar ook overheidsdiensten, de broodnodige inzichten om goede beleidsbeslissingen te nemen.
Omdat het dinsdag 28 september ‘Ask a stupid question-day’ is, stellen we het marktonderzoek centraal en vragen we jullie jullie meest prangende vraag door te sturen. Dit kan via onze ‘stel-een-vraag’-uitdaging.
Remember: er bestaan geen domme vragen!
Zomaar een vraag doorsturen? Nee hoor, we selecteren de origineelste en/of interessantste vragen en nemen er drie op in onze Consumeter. De Consumeter is een online bevraging die CityD-WES elk kwartaal uitstuurt naar 1500 Belgen tussen 18 en 74 jaar. Op die manier verzamelen we antwoorden die representatief zijn voor de hele Belgische bevolking en dit per leeftijdsgroep, klasse, provincie,….
Martonderzoek & marktstrategie vormen samen één van de vijf pijlers binnen CityD-WES. Onze andere pijlers zijn:
CityD en DataD: twee sterke merken die de krachten hebben gebundeld. Je leest er alles over op www.cityd-wes.be. Neem zeker een kijkje op de website en schrijf je in op onze nieuwsbrief!
‘Stel-een-vraag’-uitdaging
Jouw vraag moet ons ten laatste op vrijdag 22 oktober 2021 bereiken om kans te maken opgenomen te worden in de Consumeter. Uiteraard krijgen de bedenkers van de weerhouden vragen het antwoord op hun vraag toegestuurd na verwerking van de antwoorden. In onze blog van 23 september zie je alvast het resultaat van zo’n verwerking. Hierbij mag je rekenen op onze confidentialiteit: enkel het bedrijf of de organisatie zelf krijgt inzicht in de antwoorden. CityD-WES communiceert over de vraag, maar geeft geen resultaten vrij.
Omdat we weten dat de deadline voor het indienen van de vraag samenvalt met de ‘Wereld Champagne Dag’ belonen we de bedenkers van de vierde, vijfde en zesde meest originele vraag met een fles champagne. Gezondheid!
Redenen genoeg dus om snel die ene vraag door te sturen.
Welke vragen komen in aanmerking?
De Consumeter biedt je de mogelijkheid om op een budgetvriendelijke manier vragen te stellen aan de Belgische bevolking rond topics binnen de vijf pijlers van CityD-WES: Lokale economie & Retail, Toerisme & Leisure, Vastgoed & Gebiedsontwikkeling, Citymarketing & Centrummanagement en Marktstrategie & Marktonderzoek.
Vragen om de naambekendheid van jouw product na te gaan, het imago van jouw bedrijf te bepalen of een peiling naar voorkeuren voor services behoren bijvoorbeeld tot de mogelijkheden. Jij bepaalt de inhoud van de vraag, CityD-WES helpt om die goed te formuleren. Ook vragen waarin foto’s of video’s worden getoond zijn mogelijk. Wees zo origineel mogelijk of zorg voor een interessante invalshoek.
Jouw vraag dient te passen binnen volgende mogelijkheden:
- gesloten vraag
- open vraag, deels voorgecodeerd
- meeritemvraag met een beperking tot 10 items
Vragen over topics die buiten de vijf pijlers van CityD-WES vallen, zijn niet toegelaten. Aanstootgevende, racistische,… kortom, niet gepaste vragen, worden geweerd. CityD-WES beslist welke vragen passend zijn. CityD-WES beslist eveneens over welke vragen in aanmerking komen voor opname in de Consumeter en voor de beloning met een fles champagne. CityD-WES hoeft hierover geen verantwoording af te leggen.
Hoe dien ik mijn vraag in?
Jouw vraag dient ons ten laatste op vrijdag 22 oktober 2021 om 23.59 uur bereiken. Dit dient te gebeuren via e-mail op het adres: sigrid.defurne@cityd-wes.be of info@cityd-wes.be. De winnaars worden bekend gemaakt in de week van 25 oktober 2021 via de nieuwsbrief en op de website van CityD-WES. De winnaars worden ook persoonlijk verwittigd via e-mail.
Veel succes!