Tijdens de kerstperiode brengen we bij CityD-WES sfeer en beleving naar de stadskern. Kerstmarkten met ijspiste zijn hiervoor ideaal, maar is het nog verantwoord om een tijdelijke ijspiste aan te […]
Al verschillende opeenvolgende jaren meet DataD voor het Waals Commissariaat-generaal voor Toerisme hoe Belgen hun daguitstappen in Wallonië doorbrengen. We gaan na waar de dagjesmensen vandaan komen, welke hun leeftijd […]
Naast onder andere Halle, Oudenaarde en Dilbeek ondersteunt CityD-WES ook in Aarschot de lokale economie. De stad Aarschot bouwt momenteel haar leegstandsbeleid verder uit. Eén van de initiatieven om leegstand […]
Oudsbergen is een jonge fusiegemeente in Limburg die via citymarketing de gemeente aantrekkelijk wenst te positioneren. CityD-WES maakt voor Oudsbergen een citymarketingplan op waarbij er een krachtige, verbindende identiteit wordt […]
CityD was aanwezig op het Stadsmakerscongres in Rotterdam. Het congres vertrekt van de idee dat we sámen stad maken: iedereen die zich betrokken voelt bij de stad vanuit specifieke deskundigheid, […]
De studie rond wasbare luiers werd in augustus 2022 afgerond en heet voluit ‘Omschakeling van wegwerpluiers naar wasbare luiers in de kinderopvang’. Het trajectverloop, de bevindingen en de aanbevelingen werden […]
Iedereen kent het wel, dat deuntje op de radio dat je blijft achtervolgen. Deze vaak vervelende melodieën zijn een perfect voorbeeld ter illustratie van het belang van branding. Branding gaat […]
Centrummanagement bestaat uit het bundelen van krachten van verschillende stakeholders die samen de sfeer en het beeld van het centrum bepalen. Op basis van een gezamenlijke visie en aanpak en […]
Een positieve wisselwerking tussen ondernemers en stad/gemeente is van essentieel belang voor de aantrekkelijkheid van een stad/gemeente op allerlei vlakken. Dat is ook de gemeente Overijse niet ontgaan. Zij schakelden […]